Krok za krokom k svätosti s Františkom Saleským

František Saleský bol teológ, biskup a v neposlednom rade významný svätec. Už počas štúdií prejavoval veľkú oddanosť Bohu. Sám si vymyslel pre seba rôzne reguly a pravidlá, ktoré zachovával, aby sa čo najviac priblížil Bohu. Bol skromný a počas života sa riadil zásadou: „Každému, kto prosí, daj…“ No okrem toho bol ešte významnejším kazateľom, spovedníkom a poradcom. Vďaka tomu vznikli aj duchovné spisy, ktorým je venovaná táto výnimočná kniha s názvom Krok za krokom k svätosti s Františkom Saleským.

Tieto spisy – či skôr odporúčania – vznikali v 17. storočí, no je až neuveriteľné, aké trefné sú aj pre dnešného človeka. Svätý František Saleský často spomína Matku Božiu ako vzor pokory a oddanosti Bohu. Sebalásku, ktorá je v dnešnom svete tak zdôrazňovaná, považuje za príčinu viacerých našich problémov. Vníma ju ako zdroj odporu voči Bohu, nepokory a pýchy. Sebaláska nás tak vzďaľuje od Boha a jeho záujmov, ktoré s nami má.

V knihe sú zhrnuté povinnosti kresťana voči Bohu, voči blížnym a voči sebe samému. Stretávame sa s usmerneniami pri uskutočňovaní a prežívaní našej nábožnosti. Zodpovedané sú otázky, ktoré si človek mnohokrát kladie napríklad pri prežívaní svätej omše či pri osobnej modlitbe. Posledná kapitola podáva pohľad svätca na jednotlivé sviatky, čím nás vťahuje do intenzívnejšieho prežívania týchto sviatkov a uvedomenia si ich podstaty.

Každá kapitola knihy bola pre mňa akýmsi zrkadlom. Našla som tam pre seba viacero usmernení a návodov, ako sa vysporiadať so situáciami, ktoré denne žijem. Pri čítaní som musela uznať, s akou ľahkosťou sa tento svätec dokázal dotknúť pre mňa citlivých tém. K niektorým pasážam som sa vracala opakovane… A myslím si, že sa k nim budem vracať kedykoľvek v čase potreby. Kniha vám otvorí oči a na niektoré situácie sa už nebudete pozerať tak ako doteraz. A môžem povedať, že po prečítaní tejto knihy sa vo vás niečo zlomí. Začnete inak vnímať medziľudské vzťahy, ktoré prežívate.

Kto hľadá inšpiráciu a motiváciu, ako riešiť niektoré situácie v živote, urobí dobre, keď bude mať túto knihu poruke. Dovolím si tvrdiť, že táto kniha nepatrí k tým, ktoré po prečítaní odložíte do knižnice a pomaly na ňu zabudnete… Úprimne vám želám, nech po nej siahnete vždy, keď si s niečím nebudete vedieť dať rady.

Knihu Krok za krokom k svätosti s Františkom Saleským nájdete na Zachej.sk.

Autorka recenzie: Anna Byrová

Similar Posts